Свічка запалювання – це невеликий електродний пристрій, який відповідає за створення іскри запалювання в двигуні автомобіля. Він передає електричний струм через мініатюрний проміжок між двома електродами і сприяє пуску двигуна.
При виборі свічок запалювання варто враховувати декілька параметрів. Перше, на що слід звернути увагу – тип свічки. Сучасні автомобілі використовують форсунки з одним електродом. Крім того, є і багатоелектродні свічки, в яких відбувається одночасне спалювання топливовоздушної суміші двигуном. Вибір між цими двома видами залежить від типу і мотора вашого автомобіля.
У моторах з великою кількістю некоректних проміжків можуть виникати проблеми з рівномірним замиканням і спалюванням топлива. В таких випадках рекомендується обрати свічки з одним боковим електродом, оскільки вони забезпечують більш рівномірний розподіл іскри і збільшують надійність роботи двигуна.
Другий параметр – теплозонд свічки запалювання. Визначаючи місце зміщення на свічці, до якої найбільше прикладається нагрузка під час роботи двигуна, можна враховувати теплову навантаженість. Якщо машина використовується в основному в міському циклі, де більше навантажень і низьких швидкостей, краще встановити холодні свічки. Для довгих поїздок “по трасі” на великій швидкості рекомендується встановлювати гарячі свічки, так як вони добре самоочищаються від забруднень і забезпечують краще згорання топлива.
Наприклад: у двигунах з високим оборотом і високою потужністю слід використовувати гарячі свічки, а в двигунах з низьким оборотом і з великим об’ємом – холодні свічки.
Зазначимо, що важливим параметром вибору свічки запалювання також є відстань між електродами – проміжок. Чим більше проміжок, тим менше напруження і запалювання відбуваються через свічку, що може призвести до збільшення споживання палива. Чим менше проміжок між електродами, тим точніша і міцніша буде іскра, що призведе до економії палива.
Кількість бокових електродів
Однією з важливих характеристик свічок запалювання є кількість бокових електродів. Вони відповідають за передачу іскри з центрального електрода на бік топливовоздушної суміші в циліндрі двигуна. Разом з центральним електродом, бокові електроди генерують іскри, які сприяють запалюванню паливовоздушної суміші.
У багатьох свічках запалювання зустрічаються два бокові електрода, один розташований навпроти центрального електрода, а інший – біля нього. Така конструкція називається “одноелектродними свічками”. Вони мають свої переваги та недоліки, які потрібно враховувати при виборі свічки запалювання для автомобіля.
Одноелектродні свічки запалювання хороші в тому, що вони мають велику надійність і довгий термін служби. Це особливо важливо для автомобілів, які працюють у важких умовах або мають високу потужність двигуна. Одноелектродні свічки забезпечують стійке зажигання, майже не забруднюються і довго зберігають свої початкові параметри.
З іншого боку, у свічок із більшим кількість боковими електродами є такі переваги:
- Покращена ефективність горіння. Більше бокових електродів забезпечують кращу передачу іскри, що сприяє повному згорянню паливовоздушної суміші і зменшенню рівня емісій;
- Збільшена міцність і надійність. Завдяки більшій кількості електродів, свічка має більшу поверхню контакту з паливовоздушної сумішшю, що позитивно впливає на її тривалість роботи;
- Зменшення розходу палива і покращення видалення продуктів згоряння. Більш кількість бокових електродів сприяє кращому зжиганню паливовоздушної суміші, зменшенню розходу палива і поліпшенню надлишкових газів;
- Ціна і витрати. Свічки запалювання з більшою кількістю бокових електродів можуть бути дорожчими, а також потребують точнішого регулювання зазору між електродами.
При виборі свічки запалювання залежно від власних потреб, слід враховувати параметри, такі як кількість бокових електродів, ширина зазору між ними, матеріал виробництва і температура запалювання. Ретельне дослідження про виробниках і моделях свічок запалювання може уникнути неправильного вибору і заохотити до вибору найбільш підходящого варіанту для вашого автомобіля.
Матеріал ЦЭ
У світі існує безліч різних видів свічок запалювання, кожна з яких має свої параметри і застосування. Один з матеріалів, що використовуються для виготовлення свічок запалювання, це кераміка з оксиду цирконію (ЦЭ-кераміка).
Свічки з ЦЭ-кераміки часто використовуються для пуску двигунів, особливо тих, які працюють в складних умовах заморозків і низької температури навколишнього середовища. Цей матеріал має високу стійкість до розриву та зносостійкість, що дозволяє забезпечити надійне заживання.
Свічки з ЦЭ-кераміки можуть бути одноелектродними, коли вони мають один центральний електрод, або багатоелектродними, коли вони мають додаткові бокові електроди. Одноелектродні свічки затримують запалювання більше часу, що дозволяє випереджати зношування і накопичення карбону. Багатоелектродні свічки мають більш рівномірний розподіл тепла і структуру іскрового каналу та ефективніше чистяться, але мають вищу вартість.
Свічки запалювання з ЦЭ-керамічним ізолятором використовуються в двигунах різних типів і розмірів, їх можна зустріти як на бензинових двигунах, так і на дизельних. Крім того, свічки з ЦЭ-керамікою дозволяють забезпечити оптимальні параметри зажигання, що позитивно впливає на міцність зарядженого паливно-повітряного сумішу та кількість викидів.
Вибір свічок запалювання з ЦЭ-керамічним ізолятором потребує уважного підходу. Підбираючи свічки, варто звернути увагу на такі фактори, як робоче середовище, особливості двигуна, максимальну місткість, параметри зажигання та кількість електродів.
Основні характеристики свічок з ЦЭ-кераміки:
- Живлена робоча область: Свічки з ЦЭ-кераміки здатні працювати при високих температурах та не короткозамкнуті.
- Висока стійкість до зносу: ЦЭ-кераміка забезпечує тривалу роботу свічок в різних режимах, не втрачаючи своїх властивостей.
- Малопідведення: Запалювання відбувається тільки тоді, коли це необхідно, що дозволяє покращити параметри роботи двигуна.
- Можливість самоочищення: Застосування ЦЭ-кераміки дозволяє свічкам забезпечувати ефективну самоочищення від карбону та інших забруднень, що доходять на електроди.
Загальновизнаною вимогою до свічок запалювання з ЦЭ-керамічним ізолятором є наявність декількох електродів. Більшість сучасних автомобілів мають двигун з одним електродом. У таких випадках, оптимальним варіантом є максимально зменшення розміру електрода, що дозволяє підвищити точність зажигання та покращити якість сгорання. Для двигунів старшої модифікації, які працюють в більш складних режимах та під великими навантаженнями, розмір електрода може бути більшим.