Чи можна використовувати автомобіль з пошкодженим кисневим датчиком?

ЧИ МОЖНА ЇЗДИТИ НА АВТОМОБІЛІ З НЕСПРАВНИМ КИСНЕВИМ ДАТЧИКОМ

Надійна робота автомобілів залежить від бездоганної роботи всіх їх компонентів і приладів. Особлива увага повинна бути приділена такому важливому елементу як кисневий датчик, так як його несправність може призвести до серйозних проблем з роботою двигуна і значно збільшити витрати палива.

Кисневий датчик, також відомий як лямбда-зонд, є ключовим компонентом в системі паливно-повітряного впорскування. Він перевіряє вміст кисню в вихлопних газах і регулює роботу двигуна для забезпечення оптимальної паливної суміші для згоряння. Кисневий датчик вимірює напругу оксиду заліза на його електродах і перетворює її в відповідний сигнал для системи керування двигуном.

Якщо кисневий датчик несправний, це може спричинити різкий ріст витрат палива, малоповновження двигуна, нестабільність роботи на низьких оборотах або навіть передчасне спалювання деякими циліндрами. Така несправність виходить на поверхню у випадку, коли лямбда-зонд довго працює в умовах надлишку кисню, або, відповітно, його напруга не відповідає заданому двоточковому коефіцієнту.

Як працює лямбда-зонд

Як працює лямбда-зонд

Лямбда-зонд є одним з ключових компонентів системи впорскування палива в сучасних автомобілях. Цей кисневий датчик вимірює концентрацію кисню в вихлопних газах та дозволяє автомобільному двигуну коригувати паливно-повітряну суміш, що поступає в циліндри для забезпечення оптимальної роботи.

Основна задача лямбда-зонда полягає в тому, щоб забезпечити сталу роботу двигуна в різних режимах його функціонування. Він встановлюється на випускну систему автомобіля і складається з двох основних компонентів – нагрівального елемента та сенсора напруги.

Робота лямбда-зонда базується на вимірюванні рівня кисню у вихлопних газах. Коли двигун працює у режимі зі стаціонарним обертом, система керування двигуном отримує сигнал від лямбда-зонда і на основі цього сигналу визначає оптимальну паливно-повітряну суміш. Основна мета полягає в підтримці коефіцієнта заміщення кисню приблизно 1 к 14.7 (суміш більш багата на повітря), що вважається найоптимальнішим співвідношенням.

Лямбда-зонди оснащуються таким чином, щоб скористатися тим, що кисень має здатність давати струм при контакті з певним електродом. З одного боку лямбда-зонда встановлюється в системі вихлопних газів, щоб зібрати відпрацьовані гази. З іншого боку вона включає в себе нагрівальний елемент, який прогрівається від надлишку тепла в системі: це дозволяє ламбда-зонду розтушувати гази і розпочати справжність вимірювання.

Після того, як синтезується випромінюючий об’єктом газами, лямбда-зонд реєструє напругу, що виникає між двома електродами. Напруга, розміри якої залежать від кисню в газах, аналізується автомобільною електронною системою керування.

Система керування двигуном автоматично робить пристосування паливно-повітряної суміші, використовуючи інформацію, одержану від лямбда-зонда. Регулювання проводиться шляхом зміни тривалості впорскування палива або відкривання дросельної заслонки при активізації або розгасанні двигуна. Таким чином, система зворотнього зв’язку дозволяє забезпечити оптимальну роботу двигуна у всіх режимах його функціонування.

Підсумовуючи, можна сказати, що лямбда-зонд є необхідною частиною системи впорскування палива в автомобілях. Він забезпечує точне і ефективне контролювання паливно-повітряної суміші, що перешкоджає неприємним наслідкам несправностей кисневого датчика. У випадку несправності датчика, радимо звернутися до виробника вашого автомобіля або купити запасний кисневий датчик для того, щоб забезпечити безперебійну роботу вашого авто.

Чому лямбда-зонд – це важлива деталь

Чому лямбда-зонд – це важлива деталь

Лямбда-зонд, також відомий як кисневий датчик, є важливою складовою частиною паливно-повітряної системи автомобіля. Цей датчик знаходиться в вихлопній системі та міряє вміст кисню в вихлопних газах. Він передає цю інформацію до керуючих пристроїв автомобіля, які регулюють співвідношення паливо-повітря та інші параметри двигуна для оптимальної ефективності та екологічності роботи.

Основна робота лямбда-зонда полягає в вимірюванні концентрації кисню у вихлопних газах. В якості вимірювального елементу лямбда-зонд використовує керамічний електрод, який поділений на дві частини. Один з електродів покритий змішаною провідною оксидною пастою, а інший електрод знаходиться у тепловому контакті з околицею.

  • Керамічна структура лямбда-зонда є непроникною для газів, тому тільки кисень може взаємодіяти з електродами.
  • У присутності пропорціонального надлишку пального газу (бензину, дизельного палива) в цій суміші загоряється виключно в кисневому впорскуванні. Це припускається під наявністю лямбда-зонда.
  • Передня сторона лямбда-зонда знаходиться у камері згоряння радіусом 10 мм й вимірюється оточуючою сумішчю. Чим більший нахил напруги датчика до кінця впорскування, тим біднішою є суміш.
  • Результат вимірювання передається до електронного блоку керування двигуном, який налаштовує струм в нагрівачі лямбда-зонда, щоб забезпечити оптимальні умови роботи двигуна.

Лямбда-зонд оснащується кожним сучасним автомобілем, що випускається на ринку. Ця деталь є надзвичайно важливою для забезпечення правильного згоряння паливно-повітряної суміші. Її наявність та належна робота визначає ефективність, паливну економічність та динамічні характеристики автомобіля.

Якщо лямбда-зонд несправний, це може призвести до неправильного впорскування паливної суміші та збільшеного викиду шкідливих речовин у атмосферу. Це може призвести до збільшеного споживання пального, зниження потужності двигуна та появи інших несправностей. Тому в разі неприємних симптомів, таких як загасання мотора, поява запаху горілого пального, нерівномірне прискорення або нерегулярні коливання обертів акселератора, слід перевірити стан лямбда-зонда і при необхідності замінити його.

НашМото