Основні аспекти компресора кондиціонера автомобіля: опис, робота та обслуговування

Все про компресор кондиціонера автомобіля

Один із найважливіших компонентів автокондиціонерів – це компресор. Він відбувається основну роботу з охолодження повітря в салоні автомобіля. Компресор використовується для створення високого тиску і стиснення фреону, що призводить до його нагрівання. Через результаті високої температури фреону плавиться олово, яке виганяється з компресора мастилом.

Компресор автомобільного кондиціонера відрізняється цікавою конструкцією і високою працездатністю. Його робота здійснюється завдяки приводу від двигуна автомобіля, який здійснюється через шків, розміщений на одній валі, з’єднаною двома одночасними муфтами. Крім того, якщо подивитися на одну з робочих деталей компресора, то можна помітити отвір, в якому розміщена підшипникова опора ротора.

Трохи історії

У першому поколінні кондиціонерів автомобілів використовувалися компресори, які працювали через привід від ременя двигуна. Завдяки цьому компресор отримував потужність для стиснення фреону, потрібного для охолодження повітря. Ця конструкція компресора вимагала досить складного встановлення та змонтовувалася в центрі радіатора, під капотом автомобіля. Також відбувався перегрів самого компресора та його деталей через високу температуру робочого простору.

Функція компресора

Функція компресора

Компресор є однією з ключових деталей автокондиціонерів і відіграє важливу роль у системі охолодження автомобіля. Функція компресора полягає в створенні необхідної робочої температури для ефективної роботи кондиціонера.

Компресор автокондиціонерів використовується для стиснення фреону (холодоносія) в системі. Коли фреон проходить через компресор, він стискається, що в результаті призводить до його перегріву. В свою чергу, перегрітий фреон потрапляє до конденсатора, де відбувається процес охолодження.

Функція компресора полягає в створенні високого тиску і перетворенні газу у рідкий фреон. Коли автомобіль увімкнений і кондиціонер запускається, компресор починає обертатися під дією приводу двигуна. Шків робочого центру змішується з ротором компресора, що забезпечує рух робочої частини.

Один з важливих аспектів функціонування компресора – це застосування оливи для мастилення його деталей. Олива забезпечує змащення ротора, що допомагає уникнути зносу і забезпечує тривалу роботу компресора. Крім того, олива допомагає охолоджувати компоненти, які в ньому знаходяться.

Один зі способів підтримки оптимальної роботи компресора – це охолодження його за рахунок системи охолодження двигуна. Коли двигун автомобіля працює, радіатор охолоджує його.

Під час роботи компресора вода з радіатора проходить через муфту, що приєднує компресор до коловорота. При одночасному обертанні компресора вода охолоджує його і зменшується температура.

Компресори, встановлені в автомобілях, мають різні конструкції. Одна з них – роторного типу, який використовується в багатьох автокондиціонерах. В цьому випадку ротор компресора працює через оливу, яка стає досить густою внаслідок процесу стиснення фреону.

Функція компресора полягає в циклічному стисненні та розширенні фреону. Перший етап цього циклу – стиснення фреону з одночасним підвищенням його тиску. У результаті регулярних перфекціональних та злиплих рухів ротора компресора фреон поступово підвищується внутрішня температура.

Другий етап циклу – зневоднення та охолодження фреону. У цьому етапі фреон проходить через конденсатор, де відбувається відчуження тепла, що сприяє його охолодженню. Також процесу охолодження сприяє перехід фреону з рідкого в газоподібний стан.

Функція компресора в автокондиціонерах полягає в підтримці оптимального рівня тиску фреону в системі охолодження. Цей тиск може регулюватися за допомогою спеціальних клапанів.

Таким чином, функція компресора в автокондиціонерах полягає у створенні оптимальних умов охолодження автомобіля і забезпеченні ефективної роботи системи охолодження.

Види компресорів

Компресори в автокондиціонерах можуть бути різних типів, проте найбільш поширеними є роторні і центрифужні компресори.

Роторні компресори мають просту і надійну конструкцію, яка складається з важеля і рулетки. Відкритий отвір, з’єднаний з фреоном системи охолодження автомобіля, відбувається на самому компресорі з одного боку, а на другому боці відразу встановлена муфта та шків, який приводить компресор в рух.

Центрифужний компресор має складнішу конструкцію, але забезпечує більшу продуктивність. В утвореному у центрі компресора просторі розміщуються деталі, які змішують фреону з оливою. Потім отримана суміш пропускається через провід, туго прилягаючий до отвору, і таким чином висока температура стисненням вище резервуара, що призводить до стиснення фреону і його відправки в конденсатор. Звідси відправляється в систему охолодження автомобіля.

Технічні характеристики

Компресор автокондиціонера є однією з головних деталей системи охолодження салону автомобіля. Він відповідає за створення і подачу холодного повітря в салоні автомобіля при увімкненні кондиціонера.

Основними технічними характеристиками компресорів автокондиціонерів є тип охолоджуючого середовища, продуктивність, робочий тиск, кількість циліндрів та потужність.

Тип охолоджуючого середовища

Більшість автомобільних кондиціонерів використовують фреони, такі як R-134a або R-1234yf, як охолоджуюче середовище. Фреони є хлорфторовуглеводиками, які при підвищених температурах перетворюються з газоподібного стану в рідкий та знову в газоподібний стан.

Продуктивність

Продуктивність компресора – це об’єм фреону, який проникає через компресор за одну хвилину. Його вимірюють у кубічних футах на хвилину (CFM) або в кубічних метрах на годину (m³/h). Чим більше продуктивність компресора, тим швидше він може охолодити салон автомобіля.

Робочий тиск

Робочий тиск

Компресори автокондиціонерів працюють під великим тиском. Робочий тиск компресора вказується в psi (фунтах на квадратний дюйм) або кПа (кілопаскалях). Висока робоча температура і тиск у системі охолодження можуть призвести до перегріву компресора, тому важливо забезпечити належний обсяг оливи для змащення компресора.

Кількість циліндрів

Кількість циліндрів

Більшість компресорів автокондиціонерів мають два циліндри, але можуть бути також одноциліндрові компресори. Двоциліндровий компресор зазвичай ефективніший та забезпечує кращу продуктивність охолодження салону автомобіля.

Потужність

Потужність

Потужність компресора вказується в ваттах (W) або кіловаттах (kW) і визначається його ефективністю в роботі. Більша потужність означає, що компресор може працювати більш продуктивно та охолоджувати салон автомобіля трохи швидше.

Загальні технічні характеристики компресора можуть варіюватися в залежності від моделі та виробника автомобіля. До стандартного набору вимог до компресора також входять встановлені деталі, такі як ротор, привідний шків, отвір для оливи, а також конструкція самого компресора.

НашМото