Порівняння та переваги двигунів DOHC і SOHC: відмінності, переваги та недоліки

Двигуни DOHC і SOHC відмінності переваги та недоліки

Двигуни з розташуванням клапанів у двигуні є основою для роботи автомобільного мотора. У такому випадку, клапани – це важливі частини двигуна, які контролюють використовувану кількість палива і повітря, а потім розподіляють їх у циліндрі двигуна для створення силової реакції.

Один з типів двигунів, який буде розглянутий в цій статті, це DOHC (подвійна верхня розподільча валова двигун). У цьому типі двигуна два распредвала розташовані з одного боку двигуна, які контролюють клапани. Ця конструкція дозволяє збільшити кількість клапанів, використовуваних для двигуна, що дає змогу реалізувати більшу кількість вибухів паливного ганку, що, у свою чергу, переводиться в збільшення потужності двигуна.

Однак, є й інший тип двигуна, відомий як SOHC (одно верхнє розподільча валова система). Цей тип мотора має тільки один вал, який контролює клапани для кожного циліндра. SOHC мотори часто використовуються для багатьох автомобілів, оскільки вони мають простий дизайн і меншу ціну виробництва.

Одночасно, DOHC мотори мають свої переваги, зокрема, вищий потенціал для розширення, висока потужність та більш динамічна робота двигуна. Це досягається завдяки збільшенню кількості клапанів та їх оптимальній компоновці з розрахунку продувки.

📌Що таке двигун SOHC

📌Що таке двигун SOHC

Особливістю двигунів SOHC є те, що всі клапани циліндрів одного ряду розташовані на одному верхньому валу, який приводиться в рух ременем або ланцюгом від колінчастого вала. Така схема приводу клапанів відрізняється високою надійністю і дає змогу використовуватися в будь-якій компоновці двигуна, що робить цей тип моторів досить популярним у виробництві автомобілів.

Двигуни SOHC можуть мати різну кількість клапанів – зазвичай це четвірка, але можуть бути і дві клапані в циліндрі. Збільшення кількості клапанів дозволяє збільшити потужність двигуна.У порівнянні зі двигунами DOHC, двигуни SOHC мають деякі обмеження на розвиток потужності. Це пов’язано з обмеженою кількістю клапанів та розподільного механізму з рокерами, який забезпечує рух клапанів через важільну систему. Також, через велику кількість клапанів, необхідно забезпечувати їх правильне настроювання та постійну продувку, що погіршує обслуговування двигуна.

З іншого боку, двигуни SOHC мають свої переваги. По-перше, у них зазвичай нижча ціна виробництва, оскільки їх конструкція є спрощеною. По-друге, ці двигуни зазвичай мають вищий крутний момент на низьких обертах, що сприяє покращенню динамічних характеристик автомобіля. Також, вони можуть бути більш економічними щодо палива через меншу втрату енергії на перепомпування газових сумішей від вихлопних газів на розподільний механізм.

Історія створення двигуна SOHC

Історія створення двигуна SOHC

У 30-х роках минулого століття автомобільні компанії почали шукати способи збільшення потужності моторів, зокрема, шляхом збільшення кількості клапанів на циліндр. Розробників цікавила можливість забезпечити високу продувку циліндра та використання багатоклапанних конструкцій.

Одним з рішень стало використання одного распредвалу на одному валу, через який рахунок обслуговування мотора було знижено. Такі мотори отримали назву SOHC, що означає одномісних розподільних валів з однією кількістю клапанів на циліндр.

Створення цього типу двигуна мало багато переваг в порівнянні з DOHC конструкцією. Однією з особливостей SOHC двигунів є їх простіше ремонту та обслуговуванню.

Розташовані клапані в SOHC двигунах можуть використовуватися для збільшення потужності та ефективності мотора. Збільшення кількості клапанів на циліндр призводить до покращеної продувки, що дозволяє підвищити швидкість згоряння палива.

У стандартній конструкції SOHC двигуна кожен клапан приводиться в дію окремим рокером, що спрощує конструкцію двигуна і знижує його вартість.

Крім того, мотори типу SOHC також мають свої недоліки. Вони не такі потужні, як двигуни DOHC. Кількість клапанів на циліндр в SOHC двигунах обмежена, тому вони не можуть забезпечити високу потужність у порівнянні з двигунами, де кількість клапанів збільшена.

Також важко досягти оптимального розміщення клапанів при використанні SOHC конфігурації, яка зазвичай має один клапан на клінту циліндра. Це може обмежувати ефективність продувки і обмежувати потужність двигуна.

Ймовірно більша кількість обертів на хвилину, що мають мотори такого типу, також вносить свої позначення. SOHC мотори є популярними серед автомобілів малого та середнього класу завдяки економічності та недорогому обслуговуванню.

📌Що таке двигун DOHC

У бага

Історія створення двигуна DOHC

Історія створення двигуна DOHC

У традиційних моторах з одним розподільним валом (SOHC – Single Overhead Camshaft) розташовані два клапани (по одному на вихідний і на вихідний клапани). Однак, ця компоновка обмежує максимальну кількість клапанів, яку можна використовувати на одному циліндрі.

Створення збільшення потужності и висока швидкість одержимих цього компоновку дозволяє використовувати багато клапанів одразу на одному двигуні. Компоновка з двома розподільними валами дозволяє кожному клапану самостійно керувати,

розташованими з розподільним валом, створення висока частота обертання до двигуна.

Спочатку двигуни DOHC використовувалися тільки на високопотужних автомобілях, але пізніше з’явилися і більш доступні автомобілі з цими моторами. Одним з перших автомобілів, який отримав двигун DOHC,

перша четвірка Mazda RX-7 загальний пробіг більше мотор 1978 року.

Один з найпопулярніших двигунів DOHC – це двигун VTEC від Honda. Він використовує систему зміни ходу клапана, яка дозволяє збільшити потужність і зменшити витрати палива. Також існує двигун

типу приведення розподільних валів ременя синхронізації, одноклапанным.

Оскільки двигуни DOHC мають більше клапанів і розподільних валів, навіть якщо їх клапани більш дрібні, що означає, що у клапанах збільшена площа та обслуговування більш важливе. Це також означає, що двигун набагато більше.

у лінії і більше розташований висока клапанів. Це змушує проводити складні процедури, такі як зміна клапанів,

розміщених клапанів і продувки горловини разом з голівки періодичного обслуговування двигуни.

DOHC з двома клапанами на циліндр

DOHC з двома клапанами на циліндр

Один розподільний вал використовується для керування клапанами впуску, а інший – для клапанів випуску. Цьому типу двигуна вдалося збільшити кількість клапанів на циліндр за рахунок такої компоновки.

Одна з переваг таких двигунів полягає в кращому обслуговуванні та ефективності. За рахунок розташування двох клапанів на кожен циліндр, створення більшої площі для продувки мотора та збільшення потужності двигуна стає реальним. Додатково, використання рокерами на розподільному валу дозволяє забезпечити більш точне і краще керування роботою клапанів.

Однак, такі двигуни мають свої недоліки. Конструкція з двома клапанами на циліндр обмежує кількість клапанів, що можуть бути використані для однієї четвірки циліндрів. Це може вплинути на потужність та продуктивність двигуна. Крім того, ремінь приведення розподільного валу може вимагати частого обслуговування та заміни.

DOHC з двома клапанами на циліндр – це один з типів двигунів, який використовується у багатьох автомобілях. Він має свої переваги та недоліки, але все ж таки є ефективним рішенням для забезпечення потужності та продуктивності двигуна.

DOHC з чотирма клапанами на циліндр

Одна з важливих характеристик двигуна – кількість клапанів на циліндр. У двигунах з DOHC конструкції встановлюється багато клапанів – чотири клапани на кожен циліндр. Це збільшує кількість клапанів у двигуні і поліпшує його продувку. Більша кількість клапанів також сприяє покращенню ефективності двигуна та збільшенню його потужності за рахунок кращого створення потоку повітря в камері згоряння.

Цю конструкцію з DOHC і чотирма клапанами на циліндр часто використовують в автомобілях з високими обертами двигуна. Вона дозволяє отримати високу потужність та динаміку автомобіля. Такий тип двигуна з DOHC з чотирма клапанами також використовують у спортивних автомобілях і високопотужних моделях автомобілів.

Однак, двигуни з DOHC і чотирма клапанами на циліндр мають свої недоліки. Вони можуть бути складнішими в обслуговуванні через значну кількість компонентів. Також, у цих двигунах можуть виникати проблеми з ременем або ланцюгом приведення розподільного механізму через велику кількість клапанів і розташування валів.

У будь-якому випадку, двигуни з DOHC і чотирма клапанами на циліндр є цікавою та високоефективною альтернативою двигунам з SOHC, особливо у високопотужних автомобілях і транспортних засобах.

📌Чим відрізняється DOHC від SOHC і від інших типів двигуна

📌Чим відрізняється DOHC від SOHC і від інших типів двигуна

DOHC створений для поліпшення ефективності двигуна. У цій конструкції існує два вала, розташовані перед циліндром. Перший вал відповідає за відкриття та закриття клапанів, а другий – за розподіл та зміну часу відкриття клапанів. DOHC має більше клапанів на один циліндр, що дозволяє забезпечити кращу продувку цього циліндра та збільшити потужність мотора.

Для обслуговування двигуна з одним валом потрібно менше зусиль, так як в ньому є менша кількість компонентів, що відповідають за рух клапанів. Водночас, двигуни з двома валами потребують більше уваги, так як необхідно підтримувати правильне приведення клапанів та їх зазори.

📌Переваги та недоліки DOHC

  • Висока потужність: Багатоклапанна конструкція DOHC дозволяє досягти високої потужності шляхом збільшення кількості клапанів та можливістью проведення продувки мотора. Це сприяє кращому запалюванню палива та покращеній ефективності горіння.
  • Висока обертова місткість: За рахунок складнішої конструкції з двома валами, DOHC може забезпечити велику обертову місткість. Це особливо важливо для спортивних автомобілів, які потребують швидкого розгону і високих швидкостей.
  • Легший ремонт і обслуговування: Заміна компонентів DOHC, таких як розпределительних валів, клапанів і рокерами, легше, оскільки вони розташовані у головці циліндра. Це зменшує час та витрати на обслуговування та ремонт двигуна.

Проте, DOHC також має свої недоліки:

  • Складніша конструкція: Завдяки двом розпределительним валам та більшій кількості клапанів, DOHC має складнішу конструкцію порівняно з SOHC (Single Overhead Camshaft). Це може збільшити вагу та об’єм двигуна.
  • Вищий витрати на виробництво: Складніша конструкція DOHC призводить до вищих витрат на виробництво двигуна порівняно з SOHC. Це може позначитися на вартості автомобілів з такими двигунами.
  • Менша зручність установки: Завдяки більшій кількості компонентів та потребі в точнішій компоновці, DOHC може бути складніше і дорожче встановити в автомобілі.

Враховуючи всі ці фактори, вибір між DOHC і SOHC залежить від потреб та вимог автомобільного власника. Найкращий варіант буде вибрати залежно від ваших потреб та бюджету.

📌Переваги та недоліки SOHC

Одна з переваг SOHC полягає в більшій кількості клапанів. У порівнянні з DOHC двигунами, SOHC має меншу кількість клапанів, що сприяє збільшенню потужності та продуктивності. В таких двигунах клапані розташовані в одному ряду, що дозволяє більш ефективно використовувати простір та ресурси двигуна.

Вигода SOHC також полягає в його вдалому розташуванні. Для здійснення валового приведення у SOHC використовується ремінь, що не потребує такого самого точного позиціонування, як ланцюг. Це спрощує обслуговування та збільшує термін служби мотора.

Проте, такі двигуни мають і свої недоліки. За рахунок конструкції з одним рядом клапанів, SOHC може мати меншу площу продувки порівняно з DOHC. Це може негативно впливати на роботу двигуна та його швидкість реакції. Також, через використання рокерів в SOHC, може виникати більше механічних проблем, особливо при високих обертах.

Ще однією недолікою SOHC є обмежена кількість клапанів на циліндр. У SOHC двигунах зазвичай використовується лише одна четвірка клапанів на циліндр, тоді як DOHC може мати дві чи навіть більше. Це впливає на кількість пального-повітряної суміші, яка входить в циліндр та, відповідно, на загальну продуктивність і потужність двигуна.

Отже, SOHC має свої переваги та недоліки. Цей тип двигуна часто використовується в багатьох автомобілях завдяки своїй простоті та низьшим витратам на обслуговування, але потужність та продуктивність можуть бути обмежені враховуючи кількість та типи клапанів дизайну SOHC.

НашМото