Все про компресори і турбіни у двигуні: пояснення терміну “наддув”

«Наддув» двигуна все про компресори і турбіни

В сучасних двигунах автомобілів використовують не тільки впускні колектори і системи випуску, але й спеціальні пристрої для збільшення потужності двигуна. В одному випадку це компресор, а в іншому – турбіна. Причому навіть в турбованих двигунах можна використовувати компресори.

Турбіну називають також наддувним нагнітачем, вона прив’язана до вихлопної системи і забезпечує надув повітря в двигун. Тим часом компресор відповідає за подачу повітря до двигуна. Обертаючи поршні навіть на високих обертах, компресор забезпечує потрібну кількість повітря в циліндрах. Отримати більшу потужність можна завдяки компресору, але він не підходить для всіх випадків.

Приводні компресори

Приводні компресори

Приводні компресори є важливою складовою системи турбонаддува двигуна. Вони відповідають за стиснення повітря, яке поступає до двигуна, забезпечуючи його високу продуктивність. Приводні компресори працюють разом з турбіною, створюючи ефективне “серце” системи турбонаддува.

Основною причиною використання приводних компресорів є висока продуктивність двигуна. Компресори системи турбонаддува дозволяють підвищити потужність двигуна, вибирати більш високі швидкості і забезпечувати кращу тягу автомобіля. Це особливо важливо в умовах спортивного заїзду і високих швидкостей прямої їзди.

Приводні компресори зазвичай складаються з роторного компресора, обертаючоїся тематичною камери і фіксованих турбін. Функціонування компресора базується на гвинтовий принципі дії. Зовнішній ротор компресора має набагато більше оборотів, ніж внутрішній, щоб забезпечити потрібний напір.

Приводні компресори часто використовуються у спортивних автомобілях і автомобілях високої продуктивності. Вони можуть підтримувати велику швидкість руху і надавати додаткову потужність для ефективної роботи двигуна. Це дозволяє автомобілю реагувати швидше на зміни навантаження та підтримувати стабільні показники продуктивності навіть при високих обертах двигуна.

Головною перевагою приводних компресорів є їх ефективність при потребі в високому турбонаддуві. Вони забезпечують надійну роботу турбінних систем при невеликих обертах двигуна, забезпечуючи високу продуктивність і економію палива. Більше того, приводні компресори забезпечують стабільний турбонаддув навіть при низьких оборотах двигуна, що дозволяє покращити показники швидкості та потужності.

Таким чином, приводні компресори є важливою частиною системи турбонаддува двигуна. Вони забезпечують ефективне стиснення повітря, що поступає до двигуна, співпрацюючи з турбіною. Це дозволяє підвищити продуктивність двигуна, забезпечити швидку реакцію на навантаження і покращити показники швидкості.

Турбоустановка складається з двох основних компонентів – компресора та турбіни. Компресор відповідає за стиснення повітря і подачу його в циліндри двигуна, забезпечуючи більшу кількість кисню для згоряння палива. Турбіна, з іншого боку, використовує енергію вихлопних газів для приводу компресора.

Турбонагнетатель турбокомпресор турбіна

Турбонагнетатель турбокомпресор турбіна

Турбокомпресор складається з двох основних частин – компресора та турбіни. Компресор відповідає за стиснення вихлопних газів, тоді як турбіна відповідає за прожарювання повітря та підвищення тиску. Входячий потік повітря проходить через компресор, де він стискається і потім подається в двигун. Турбіна, розташована паралельно до компресора, використовує потік вихлопних газів для приводу компресора.

У більшості випадків турбіна і компресор є одним блоком, спільно обертаючись на одному валу. Така конструкція дозволяє отримати переваги від паралельного працюючих компонентів і підвищити продуктивність двигуна.

Турбіна працює за принципом вищого напору. Вихлопні гази, що виходять з двигуна, пропускаються через турбіну, де вони розгоняються і передають свою енергію на компресор. Коли гази проходять через турбіну, вони охолоджуються і починають згоряти при вищих обертах. Цей процес дозволяє підвищити продуктивність двигуна і покращити показники його роботи.

Одним із головних показників ефективності турбонагнетателя є його впускний напор. Чим більше повітря впускається в двигун, тим більша його потужність і продуктивність. Крім того, добре призначеними турбінами здатні забезпечити велику потужність на великих обертах також випромінюючи менше що згоряє палива.

Для підвищення продуктивності двигуна та поліпшення показників його роботи, турбокомпресори часто використовуються в автомобілях, двигунах морських суден, літаків та інших транспортних засобах. Вони допомагають забезпечити більшу потужність та ефективність, особливо при великих оборотах.

Турбіна зі змінюваною геометрією VNT

Турбіна зі змінюваною геометрією VNT

У складі турбонаддува двигуна можна використовувати турбіни різного типу, і одним з них є турбіна зі змінюваною геометрією VNT (Variable Nozzle Turbine).

Турбіна VNT відрізняється від звичайної турбіни тим, що має змінювану геометрію впускного колектора. Коли двигун працює на низьких обертах, втулка VNT знаходиться в одному положенні, при якому повітряний потік протікає через вузьку відстань між робочим колесом турбіни та поліцейським кольором колектора. Через це швидкість повітря сповільнюється, і підвищується напором повітря на роторні лопаті, що забезпечує більш сильний турбонаддув.

Змінюючи геометрію впускного колектора, можна вибирати оптимальний напор і продуктивність турбонаддува для кожної потреби мотора. Це дозволяє забезпечити найкращі показники потужності і ефективності двигуна.

Одна з головних переваг турбіни VNT полягає в тому, що вона працює ефективно в широкому діапазоні обертових з високою потужністю та високій продуктивності оборотах мотора. Крім того, турбіна зі змінюваною геометрією VNT має менший розмір в порівнянні з іншими типами турбін, що полегшує її установку.

Однак, турбіна зі змінюваною геометрією VNT також відома своїми недоліками. Наприклад, її деталі більш чутливі до забруднень і можуть вимагати частого технічного обслуговування. Також, пошкодження у змінюваній геометрії може призвести до поломки турбіни. Саме тому, рекомендується не допускати забруднення маслом та частинками металу до турбіни і регулярно змінювати масло в двигуні.

Турбіна зі змінюваною геометрією VNT – це один з найбільш важливих компонентів системи турбонаддува двигуна. Вона відіграє важливу роль у підвищенні потужності двигуна і забезпеченні ефективного споживання палива. Правильний вибір і регулярне обслуговування турбіни допомагають зберегти її робочі характеристики і підтримувати максимальний рівень продуктивності двигуна.

НашМото