Заміна WZT-5 від Łabęd до Leopard 2PL на Українській мові

WZT-5 від Łabęd до Leopard 2PL

WZT-5 – це танкова ремонтна машина, створена на базі автомобіля Łabęd, що побудований на шасі танка Leopard 2PL. Цей технічний засіб був розроблений для забезпечення ремонту і технічного обслуговування танків. Тільки в Польщі випущено понад 30 зразків цієї машини.

WZT-5 може виконувати ремонт і експлуатаційне обслуговування танків, а також модернізувати їх. Хоча було розроблено кілька версій цього технічного засобу, однак їх немає багато. Протягом довгого часу WZT-5 було використано для технічного обслуговування танків Leopard 2PL в Бундесвері. Однак версії машини, експортовані до югославії та інших країн, були призначені для відповідних потреб тамтишніх армій.

WZT-5 складається з численних елементів, таких як шасі, вежа, озброєння тощо. Цей технічний засіб було розроблено з врахуванням типових вимог щодо технічної стійкості і безпеки. Міністерство техніки і безпеки його розробило разом з головними компаніями, які спеціалізуються на виробництві бойових машин.

На цьому технічному засобі використовуються такі комплекти обладнання, як система обладнання машин, компонентні комплекти та комплекти технічної модернізації. Ці елементи забезпечують ефективну роботу машини та мають велике значення у процесі виконання ремонтних робіт. Варто зазначити, що ці комплекти були виготовлені в рамках різних проектів.

Введення на озброєння Сухопутних військ ОБТ Leopard 2A5 а також початок модернізації машин версії Leopard 2A4 до стандарту 2PL змусили військових керівних органів забезпечити можливість евакуації пошкоджених танків цього типу в бойових умовах та забезпечити їм відповідне технічне забезпечення в польових умовах

Введення на озброєння Сухопутних військ ОБТ Leopard 2A5 а також початок модернізації машин версії Leopard 2A4 до стандарту 2PL змусили військових керівних органів забезпечити можливість евакуації пошкоджених танків цього типу в бойових умовах та забезпечити їм відповідне технічне забезпечення в польових умовах

У 1990-х роках WZT-3 була використована в югославійській війні, де вона успішно проводила рятувальні операції з пошкодженими танками. Однак, шасі WZT-3 було застарілим, тому необхідно було розробити нові модифікації для використання на сучасних танках Leopard 2A5 та 2PL.

У 2016 році WZT-3 була обрана в рамках контракту на модернізацію та виробництво нових евакуаційних засобів. Зараз продовжується робота над розробкою нової версії WZT-3, яка буде відповідати всім вимогам і стандартам.

Ідея модернізації WZT-3 полягає в тому, щоб забезпечити їй здатність ефективно працювати з важкими танками, такими як Leopard 2A5 та 2PL. Для цього необхідно збільшити міцність та вантажопідйомність шасі, покращити системи кріплення та забезпечити потрібні інструменти для ремонту та обслуговування танків в полі бою.

Однак, початок модернізації машин WZT-3 до стандарту 2PL може зайняти деякий час, оскільки це складний технічний процес. В цей час військові керівні органи активно співпрацюють зі спеціалізованими компаніями та експертами з метою забезпечення перспективних евакуаційних засобів для перевезення пошкоджених танків.

Мабуть, на засіданні MSPO, що відбулось у цьому році, буде представлено нові розробки та оновлені плани з евакуаційних засобів для бойових танків, в тому числі і для Leopard 2A5 та 2PL.

WZT-BPz PL – мабуть тупик

WZT-BPz PL - мабуть тупик

Модернізації танків завжди є складними технічними завданнями, а WZT-5 від Łabęd до Leopard 2PL не є винятком. Незважаючи на жорсткий контракт і багаторічний досвід у сфері модифікацій іншого технічного озброєння, відділення модернізації машини WZT-BPz PL зіткнулося з рядом проблем.

Міністерство безпеки і оборони Польщі вже було в курсі труднощів, пов’язаних з модернізацією машини WZT-5 до WZT-BPz PL. Однак, вони вирішили продовжувати цей процес аналітичної роботи на виставці в Mspo 2021 року.

На даний момент польські спеціалісти розглядають можливість використання шасі WZT-5 для створення машини підтримки вогню WZT-5 з вежею танка PT-91. Також розглядаються інші модифікації, але зараз їх описувати ще рано.

WZT-5 – це машина польського виробництва, яка була експортована у багато країн, включаючи Югославію. Зараз використовується модернізована версія машин WZT-3 і WZT-4, але вони не відповідають сучасним вимогам технічної підтримки танків.

WZT-BPz PL має бути відповіддю на вимоги сучасності – машиною, що забезпечує ремонт танків, надійний засіб на всіх рівнях – від аналітичної команди до польських танкістів, які одним днем можуть опинитися в місцевості, яку їхня WZT-5 не зброєно бути так стійкою.

Однак, зараз ми можемо стверджувати, що WZT-BPz PL – це мабуть тупик. Разом з тим, його створення мало свою вартість і вже зараз Польща побоялася умовності нової технічної системи та можливостей забезпечення потреб ремонту і підтримки танків PT-91.

WZT-5 з Łabędy

WZT-5 з Łabędy

Ця машина була виготовлена у 90-х роках в Лабемському заводі (філія Bumar-Łabędy Sp. z o.o.), щодо контракту, який було підписано з Bundeswehr та іншими міністерствами оборони. Стійкість цьому WZT-5 гарантує її виготовленою відповідно до найвищих вимог безпеки.

WZT-5 має можливість виходить на бойовій машині, такі як: PGZ-04, AHS Krab, AHS Kryl, SKOT-2A, KTO Rosomak та інші. Було розроблено спеціальну версію WZT-BPZ, яка має додаткові елементи аналітичної, технічного та безпечної підтримки.

Вони гарантують забезпечити безпечне та ефективне виконання будь-яких завдань WZT-5. Сьогоднішній WZT-5 вже вибухів, над якими було працювано в Лабеках, та включені в основну партію WZT-5 і, мабуть, було понад 50 машин виготовлено. Вже більше 1000 екземплярів WZT-5 були відновлені до стандарту 2PL.

WZT-5 з Łabędy є одним з ключових елементів безпеки і озброєння Збройних Сил Польщі, а також лідером у своєму класі на міжнародних виставках, таких як MSPO. Вона є результатом багато років досліджень й роботи кращих компаній із галузі механічних технологій та зброї.

НашМото