Кривошипно-шатунний механізм двигуна: будова, призначення та принцип роботи

Кривошипно-шатунний механізм двигуна будову призначення як працює

Кривошипно-шатунний механізм є одним з основних робочих елементів двигуна внутрішнього згоряння. Він забезпечує перетворення лінійного руху поршня в обертальний рух колінчастого вала.

Основні елементи кривошипно-шатунного механізму – це поршень, шатун і колінчастий вал. Поршень, який рухається в циліндрі, приймає навантаження від газів після згоряння палива.

Шатун з’єднує поршень з колінчастим валом і перетворює лінійний рух поршня в обертальний рух колінчастого вала. Через лінійний рух поршня та обертальний рух колінчастого вала передається потужність, яка забезпечує роботу двигуна.

Принцип роботи кривошипно-шатунного механізму полягає в тому, що поршень виконує переміщення в циліндрі, обертаючи колінчастий вал. Утворені внаслідок цього обертання колінчастого вала механізми забезпечують циркуляцію масла або рідини, що змащують деталі.

Одне з можливих положень кривошипно-шатунного механізму – коли поршень перебуває в одному з циліндрів. При руху поршня відбувається збільшення або зменшення об’єму зовнішньої камери циліндропоршневого отвору. У залежності від модифікації двигуна та кількості циліндрів цей процес може бути здійснений як в одному так і в декількох циліндрах одночасно.

Кривошипно-шатунний механізм дозволяє забезпечувати рухомі деталі двигуна у відносно малих точках контакту, завдяки використанню вкладишів. Це значно збільшує тривалість роботи двигуна і полегшує його роботу.

Кривошипно-шатунний механізм є важливим компонентом двигуна, що забезпечує його робочу ефективність та надійність. Докладне розуміння будови та принципу роботи цього механізму дозволяє збільшити ефективність роботи двигуна та продовжити його ресурс.

Що таке кривошипно-шатунний механізм двигуна

Що таке кривошипно-шатунний механізм двигуна

Кривошипно-шатунний механізм є одним з основних елементів двигуна автомобіля, який виконує важливу функцію перетворення прямолінійного руху поршня в обертальний рух колінчастого вала. Цей механізм складається з кривошипа, шатуну та втулок кривошипа, виконаних зі сталі.

У двигунах існують різні типи кривошипно-шатунних механізмів, наприклад, двотактні та чотиритактні. У першому випадку кривошипний механізм виконано у вигляді кількох вкладишів, що розташовані у спеціальних отворах блоку циліндропоршневої групи. У другому випадку він знаходиться в картері. Обидва випадки виконують функцію змащення рухомих елементів та запобігають тертя.

Кривошипно-шатунний механізм виконує ряд важливих завдань. Він перетворює вертикальний рух поршневого валу в круговий рух колінчастого вала, передає рух на механізми газорозподілу та маховик. Це дозволяє двигуну генерувати паливо-повітряну суміш і створювати потрібний надпоршневий простір для займання газів. Крім того, він забезпечує потрібну кількість мастила та охолодження рідини.

У кривошипно-шатунному механізмі відбувається поглиблення руху поршня, що дозволяє збільшити ресурс двигуна і розподілити навантаження між різними елементами механізму. Завдяки цьому покращується якість спалювання палива, знижується рівень викидів токсичних речовин та покращується економічність мотора.

Важливою особливістю кривошипно-шатунного механізму є наявність вкладишів, які виконують роль підшипників. Вони забезпечують зворотний хід поршнів, запобігають втраті масла і забезпечують правильне змащення елементів механізму.

Для чого потрібен кривошипно-шатунний механізм двигуна

Для чого потрібен кривошипно-шатунний механізм двигуна

Кривошипно-шатунний механізм є однією з ключових деталей двигуна внутрішнього згоряння. Воно виконує важливі функції, необхідні для його роботи та передачі механічної енергії.

Основна робота кривошипно-шатунного механізму полягає в перетворенні поступального руху поршня в обертальний рух маховика. У циліндрі двигуна поршень виконує вертикальні коливання, переміщуючись угору і вниз. Завдяки шатуну та кривошипу, рух поршня здійснюється аркушом по сталому шляху.

Виконання кривошипно-шатунного механізму забезпечує рух шатунів та маховика. У цьому процесі декілька елементів механізму, таких як кільцями (забезпечення вільного руху), підшипники (зниження трифонного натриву), а також клапана, розподільчі валі, роликовий підшипник кулачкового механізму, працюють відносно точно один до одного.

Робота кривошипно-шатунного механізму впливає на ефективність двигуна. Воно передає момент від піддону картера до картера чи циліндропоршневої групи. Деталі як кільцями, циліндри, поршні, шатуни, жорсткі кола кріплення, кілець блоку й шийки колінчатого валу контактують на свої поверхні й дотичні місця з великою кількістю деталей і елементів.

Охолодження деталей забезпечується охолоджувачами, що проходять через мотор блоку, тому вони можуть бути виконані з декількох частин і модифікацій. Мастило подається зовнішньою системою до маховика, сошки коліс, шатунами, шипом кілець, шатунами, ушкодженими остаточним забезпеченням шиком мотора.

Важливою функцією кривошипно-шатунного механізму є також забезпечення займанням двигуна. У процесі роботи відбувається утворення займань і полумя в камері згоряння, які подаються до циліндрової поршневої камери. Це веде до збільшення внутрішнього тиску і створення необхідної обертальної сили.

Таким чином, кривошипно-шатунний механізм виконує роль перетворення поступального руху поршня в обертальний рух маховика, передачі механічної енергії, забезпечення охолодження циліндра і мастила, а також забезпечення займанням двигуна.

Принцип роботи кривошипно-шатунного механізму

Кривошипно-шатунний механізм є одним з основних елементів двигуна внутрішнього згоряння. Він забезпечує передачу руху від колінчастого вала до поршня і має велике значення для ефективності та надійності роботи мотора.

Цей механізм функціонує за принципом зміни прямолінійного руху враховуючи рух колінчастого вала у криволінійний рух поршня. Головними елементами кривошипно-шатунного механізму є колінчастий вал і шатун, які з’єднуються з підшипниками.

У циліндропоршневій частині двигуна надпоршневому просторі, утворенню якого сприяють рухомі елементи, має місце згорання палива, що створює гарячі гази. Завдяки виконанню роботи колінчастим валом, рух поршня перетворюється з лінійного на обертальний, що дозволяє працювати двигуну.

Коли поршень рухається вниз, утворюється вакуум, внаслідок чого через впускні клапани в бачок входить повітря-паливна суміш. Далі, коли поршень знаходиться у нижній точці, суміш запалюється і відбувається згорання, котре створює працюючі гази, що виводяться через вихлопні клапани.

Одночасно з тим, коли поршень рухається від верхньої точки до нижньої точки, колінчастий вал здійснює обертальний рух. Шатун, з’єднаний з поршнем та колінчастим валом, виконує функцію передачі руху від поршня до колінчастого вала.

Кількість циліндрів, які було використано в конструкції двигуна, впливає на кількість кривошипно-шатунних механізмів. Він може бути один чи кілька, залежно від того, скільки циліндрів має двигун.

Одним з важливих аспектів роботи кривошипно-шатунного механізму є змащення його елементів. Це забезпечується за рахунок моторного масла, яке надходить до шатуна, підшипників, та інших частин механізму. Масло забезпечує зменшення тертя між поверхнями елементів, а також охолодження їх, що збільшує тривалість ресурсу механізму.

Отже, кривошипно-шатунний механізм грає важливу роль у роботі двигуна внутрішнього згоряння. Він забезпечує передачу руху від колінчастого вала до поршня та виконує функцію перетворення прямолінійного руху на криволінійний у циліндрах. Ефективність функціонування двигуна залежить від якості та надійності роботи цього механізму.

Пристрій КШМ

Пристрій КШМ

Кривошипно-шатунний механізм (КШМ) є одним з основних елементів двигуна автомобіля, який виконує функцію передачі руху від поршневого елемента до маховика. Цей пристрій кріпиться до картера і забезпечує робочий рух поршневого елемента.

КШМ складається з декількох основних елементів, серед яких: кривошип, шатун, шийки, рухомих головок і мотора. Кривошип кріпиться до циліндра, а шатун з’єднує кривошип з поршневим елементом. Утворенню робочого моменту сприяє рух кривошипу в двох точках – на шийці кривошипу та на шийці шатуна.

Кривошипно-шатунний механізм працює за принципом перетворення лінійного руху поршневої групи на круговий рух. Під час роботи двигуна, гази-горюча суміш випалюється в циліндрах, у результаті чого поршневий елемент здійснює рух зносу з одного боку на інший. Цей рух передається на шатун, а вже від нього – на кривошип. Таким чином, через рух кривошипу виконується робочий хід по колу.

Основні елементи КШМ виконані зі сталі або чавуну, що забезпечується зовнішньою жорсткістю. За рахунок цього, тертя між деталями зменшується, а потужність двигуна підвищується. Шатуни забезпечують рух кривошипів, а шийки – надпоршневому простору. Уточняємо, що в залежності від типів КШМ ці елементи можуть мати різні розміри та форму.

Маховик, який знаходиться з другого боку від шатунів, утворює масу і надає двигуну певну інерціальність. Ці процеси сприяють постійному руху і передачі жорсткість основних елементів. Пристрій КШМ дозволяє забезпечити картера піддону створення в ньому високих тисків, а також звільнення газів з двигуна.

За допомогою кривошипно-шатунного механізму можливе виконання декількох типів передач крутного моменту, які забезпечують рух автомобіля різною швидкістю. Існують різні варіанти КШМ, які використовуються в автомобілях з різними характеристиками.

Блок картера

Блок картера є однією з ключових конструкцій кривошипно-шатунного механізму двигуна. Воно виконує функцію зовнішньої обшивки всіх елементів, які входять до складу даного механізму.

У блоку картера розташовуються циліндри, а також мастильна система, що забезпечує змащення рухомих частин двигуна моторного маслом. Також блок картера має отвіри, у яких розміщені елементи кріплення двигуна до рами автомобіля.

Блок картера зазвичай виконаний з чавуну, оскільки цей матеріал має високу міцність і стійкість до тертя. Поверхні циліндричних отворів, де розташовані поршні, оброблені абразивною обробкою для подальшого зменшення тертя. Це дозволяє підвищити ресурс блоку картера.

У блоку картера також розміщені шатунні механізми, що складаються з шатунів, головок шатунів, пістонів, поршневого пальця та кілець. Шатун кріпиться до колінчастої відшліфованої вузьким місцем. Головка шатуну прикріплюється до поршневого пальця з допомогою пальцевої головки, а пістон кріпиться до головоки шатунів.

Однією з принципових функцій блоку картера є забезпечення мастилом роботи рухомих деталей двигуна. Моторна олива подається до блоку картера і розділяється на дві групи. Одна група виконує змащення камери згорання, циліндра, поршневої системи та інших елементів. Друга група забезпечує змащення шатунних механізмів.

За допомогою мастила рухомі деталі не тільки змащуються, але й охолодаються, що дозволяє уникнути перегріву головки шатунів і мінімізувати тертя. Це є важливим фактором для забезпечення нормальної роботи двигуна і підвищення його ресурсу.

В блоку картера також розташовані спеціальні отвори для очищення та зливу моторного масла. Вони дозволяють вилучити забруднену оливу з системи, а також відновити її об’єм після проведення технічного обслуговування.

У залежності від типа двигуна існують різні модифікації блоку картера. Наприклад, в одних двигунах блок картера може бути виконаний зі сталі, в інших – з легких сплавів. Також можуть використовуватися декілька отворів під циліндри, що дозволяє поліпшити характеристики двигуна, забезпечити більш рівномірне розподілення навантаження та знизити рівень тертя.

Циліндр

Циліндр є однією з основних частин кривошипно-шатунного механізму двигуна. Він є надпоршневим простором, у якому відбувається згоряння палива та рух поршнів.

Центральним елементом циліндра є поршень, який має форму диска з поглибленням в одній з його частин – головці. Поршень кріпиться до шатуна шляхом шийки, що забезпечує йому можливість виконувати рухому функцію.

В залежності від типу двигуна існує кількість циліндрів – від одного до двох, але в найпоширеніших автомобілях зустрічаються 4, 6 або 8 циліндрів. Отвори у циліндрі дозволяють подачу паливно-повітряної суміші для займання та випуск продуктів згоряння.

Силу двигуна передає шатун, який рухається в кривошипі. Ці дві частини механізму картера сполучені в кривошипно-шатунний механізм.

Охолодження циліндра забезпечується за допомогою рідини, яка проганяється по спеціальним каналам у блоку циліндропоршневої групи.

Вкладиші, зазвичай з високоякісної сталі, знаходяться у циліндрі і служать для зменшення тертя між поршнем та циліндром.

Циліндри можуть мати різні модифікації, включаючи зміну розміру та форми. Циліндропоршнева група відіграє важливу роль у роботі двигуна, забезпечуючи його ефективність та потужність.

Циліндропоршневий механізм існує в багатьох типах двигунів, таких як бензинові, дизельні та газові. В залежності від режиму роботи двигуна, кожен циліндр може переходити кілька тактів (робочих циклів), наприклад, в двотактному двигуні або чотиритактному двигуні.

Циліндр та його компоненти є важливими деталями двигуна, які взаємодіють із системою подачі палива, системою випуску та системою займання, а також забезпечують заданий руховий процес.

Однією з задач циліндра є утворення високого моменту сили займання паливно-повітряної суміші, який далі передається через шатуни та колінвал на вибійний вал.

Таким чином, циліндр грає важливу роль у роботі кривошипно-шатунного механізму двигуна, забезпечуючи важливу функцію обробки паливно-повітряної суміші та видалення продуктів згоряння, а також взаємодію з іншими частинами двигуна для створення руху.

У разі, коли в циліндрі виникають різні пошкодження або знос, можлива заміна окремих деталей, таких як поршні, вкладиші або кільця, для підтримання ефективності роботи двигуна.

Циліндропоршневий механізм є необхідним елементом двигуна, який гарантує правильне функціонування автомобіля та передачу сили двигуна до коліс.

Блок циліндрів

Блок циліндрів є одним з основних елементів поршневого механізму двигуна. Він забезпечує працездатність двигуна і виконує ряд важливих функцій.

Основним елементом блока циліндрів є циліндри, в яких рухаються поршні. Циліндри можуть бути виконані зі сталі або з інших матеріалів. У блоку циліндрів розташовуються також кільця вкладишів, які запобігають тертя між рухомих елементів і забезпечують якісну роботу двигуна. Кріпиться блок циліндрів до картера мотора, в якому маховик, колінчастий вал та інші деталі, які працюють в парі з поршнями.

У циліндрах відбувається процес займання палива та отвір газів. Принцип роботи блока циліндрів полягає в такому: на початку РМР поршень опускається, а блок циліндрів заповнюється паливо-повітряною сумішшю. Після цього поршень піднімається, зажигання паливної суміші відбувається та утворюються гази, які виділяють енергію, яка приводить поршні у рух.

В блоку циліндрів існують різні модифікації кривошипно-шатунного механізму двигуна, наприклад, багатоциліндрові двигуни, де кількість циліндрів може бути від двох до декількох десятків, а також двоциліндрові двигуни, які реже зустрічаються в автомобілях.

Охолодження блока циліндрів відбувається за допомогою мастила, яке подається від масляної помпи. Масло охолоджується та циркулює по циліндрах і інших деталях блока циліндрів, забезпечуючи нормальну роботу двигуна. Охолодження блока циліндрів може бути виконане за допомогою повітря або рідини, наприклад, води.

Таким чином, блок циліндрів є важливим елементом двигуна автомобіля, який грає велику роль у його роботі. Він забезпечує правильне займання палива, утворення газів та передачу цієї енергії до інших деталей двигуна. Блок циліндрів може мати різну конструкцію і бути виконаним у різних модифікаціях для використання в різних типах автомобілів.

Остов двигуна

Остов двигуна є одним із головних елементів кривошипно-шатунного механізму. Він представляє собою складну конструкцію, яка забезпечує правильну роботу всіх деталей двигуна.

Остов складається з таких частин, як картер і блок циліндрів. Картер є резервуаром рідини мастила, яке забезпечує змащення елементів двигуна і зменшує тертя між поверхнями. Він також має отвір для забезпечення циркуляції масла.

Блок циліндрів містить циліндри, поршні, кільця, головку циліндра та камеру згоряння. У цьому елементі двигуна відбувається процес згорання палива. Коли паливо займає своє нормальне місце в циліндрі, воно запалюється займанням. Це створює силу, яка передається шатуном через колінчастий вал.

Кривошипно-шатунний механізм працює на принципі перетворення обертальних рухів колінчастого вала на прямолінійні рухи поршнів. Цей механізм забезпечує рух поршнів в циліндрах та перетворює цей рух на обертальний момент.

Остов двигуна має велику кількість деталей, які мають важливу роль в роботі двигуна. Наприклад, кривошипи і вкладиші, які запобігають тертю між поверхнями шийок колінчастого вала та самого кривошипа. Це дозволяє забезпечити більший ресурс за рахунок зменшення зносу.

Крім того, знаються декілька типів остовів двигуна, в залежності від їхньої конструкції та призначення. Наприклад, існують двигуни з використанням картерного типу та блочного типу.

Остов двигуна є важливою частиною мотора, завдяки якій можливий правильний рух різних елементів. Це допомагає забезпечити ефективну роботу і максимальний ресурс двигуна, тому деталі остова мають бути виготовлені з високоякісної сталі і мати відповідні геометричні параметри.

Елементи остова двигуна Призначення
Картер Резервуар для рідини мастила та забезпечення циркуляції масла
Блок циліндрів Містить циліндри, поршні, головку циліндра та камеру згорання
Колінчастий вал Перетворює прямолінійний рух поршнів на обертальний момент
Шатуни Передають силу від поршнів до колінчастого вала

Таким чином, робота остова двигуна забезпечує правильну роботу всіх елементів кривошипно-шатунного механізму та допомагає забезпечити ефективну роботу двигуна в цілому.

Поршень

Поршень є однією з основних деталей кривошипно-шатунного механізму двигуна, який виконує функцію підійманням і опусканням шатунами, а також перетворенням лінійного руху в обертальний рух.

Воно кріпиться до шатуну, а з іншого боку входить у впускний або випускний отвір циліндра. У поршня є так зване поглиблення, яке призначене для займання палива або газів. Це поглиблення оточене кільцями, які забезпечують герметизацію циліндра.

Також на поршні можуть бути встановлені вкладиші, які забезпечують змащення і мають захисну функцію від зносу. Поршень виконаний з якісної сталі, що дозволяє йому витримувати великі навантаження, що виникають при роботі двигуна.

Охолодження поршня забезпечується за рахунок подачі охолоджувальної рідини або масла на внутрішні поверхні поршня і стінок циліндра. Також поршень може мати отвори для подачі масла, які забезпечують його змащення під час рухомих деталей кривошипа та шатунів.

У різних типах двигунів поршні можуть мати різну форму та конструкцію. Наприклад, у дизельних двигунах знаходяться дві групи отворів – випускна та впускна група. У бензинових двигунах поршень може мати одне поглиблення для займання палива.

Особливість Опис
Виконання Збірка з кільцями, паличками і нажимним диском, в якому встановлений поршень.
Форма Циліндрична форма з поглибленням для займання палива або газів.
Кріплення Кріпиться до шатуну за допомогою паличок і нажимного диска.
Охолодження Забезпечується подачею охолоджувальної рідини або масла на внутрішні поверхні поршня.
Змащення Забезпечується за рахунок подачі масла через отвори під час рухомих деталей кривошипа та шатунів.

Поршневі кільця

Поршневі кільця є важливою деталлю в кривошипно-шатунному механізмі двигуна автомобіля. Вони виконують декілька важливих функцій, що забезпечують працездатність та ефективність роботи двигуна.

Однією з основних функцій поршневих кілець є запобігання проникненню мастила з верхньої частини циліндра в камеру згоряння. Вони розташовані у поглибленнях поршня і допомагають утримувати кількість мастила на поверхні циліндра. Це надає додаткової захисту головці і забезпечує кращу роботу двигуна.

Крім того, поршневі кільця виконують ще декілька важливих функцій. Вони допомагають розподіляти рідини між рухомими деталями двигуна, такими як підшипники, кривошипи та маховик. Вони також девітуальне зменшують кількість пального, що протікає через отвори замикають розділи між поршневими кільцями, що сприяє кращому згорянню палива.

Поршневі кільця зазвичай виготовляються з чавуну, оскільки цей матеріал має високу зносостійкість і забезпечує надійність роботи двигуна протягом тривалого часу. Крім того, чавун володіє хорошими термічними властивостями, тому що двигун охолоджується за допомогою мастила.

Важливо зазначити, що поршневі кільця не завжди мають однакову кількість. Залежно від типу двигуна, кількість кілець може варіюватися. Наприклад, у деяких двигунах використовуються два поршневих кільця, тоді як у інших може зустрічатися більше.

У певних випадках поршневі кільця можуть мати функцію надпоршневого простору. Це означає, що вони знаходяться в проміжку між верхнім кінцем поршня та головкою. Функція надпоршневого простору полягає в тому, щоб запобігти протіканню газів з камери згоряння у зовнішній простір. Вони також можуть впливати на посилений відвод тепла від газів, що допомагає знизити температуру мотора.

Поршневий палець

Завдяки поршневому пальцю поршень кріпиться до шатуна. Він забезпечує надійну фіксацію цих двох елементів і дозволяє їм працювати разом.

Поршневі пальці виконані зі сталі, оскільки вони мають велику міцність для перенесення силових навантажень. Вони змащені маслом для запобігання тертя і забезпечення нормальної роботи механізму.

Поршневий палець виконує декілька функцій. По-перше, він утримує поршень в циліндрі двигуна, що дозволяє йому рухатися вздовж циліндра під час роботи двигуна. По-друге, він допомагає утримувати кільцями змащувальне масло для змащення циліндра і поршень.

Важливою властивістю поршневого пальця є його охолодження. Деталі мотора, такі як поршні, циліндри та кривошипні вали, нагріваються під час роботи. Щоб уникнути надмірного нагрівання поршневого пальця, він охолоджується за допомогою проходячого через нього масла.

Застосування поршневого пальця у двигуні забезпечує безперебійну роботу рухомих частин мотора. Його принцип дії базується на одному з головних принципів кривошипно-шатунного механізму – передачі руху від колінчастого вала до поршнів.

Поршневий палець кріпиться до поршня та шатуна за допомогою спеціальних вкладишів, які забезпечують надійне з’єднання цих частин. Вони також виконують роль підшипників, що допомагають зменшити тертя між поршневим пальцем і отворами, в яких він знаходиться.

Загалом, поршневі пальці є важливою деталлю робочого механізму двигуна. Вони допомагають забезпечити нормальну роботу двигуна, зменшити тертя та забезпечити тривалий ресурс.

шатун

Основна функція шатуна полягає в тому, щоб перетворити обертальний рух колінчастого вала на поступальний рух поршня. В результаті цього руху здійснюється подача паливно-газової суміші, стиснення та відведення газів з циліндрів.

Для виконання своєї функції шатун піддається значному навантаженню, тому він повинен бути дуже міцним і стійким до зносу. Крім того, в ньому має бути достатньо вільного простору для встановлення підшипників.

Зі сторони поршня шатун має форму асиметричного диска, який закриває верхню частину циліндра та утворює внутрішній об’єм двигуна, відомий як надпоршневий простір. У цьому просторі мають місце процеси згоряння паливно-газової суміші й утворення продуктів згоряння.

В осередку шатуна маються два підшипники, які забезпечують його надійне та плавне обертання. Ці підшипники зменшують тертя і забезпечують зносостійкість шатуна. Вони виготовляються з високоміцної сталі та змащуються спеціальним мастилом, що дозволяє знизити тертя й підвищити тривалість роботи шатуна.

Зустрічаються різні конструкції шатунів, однак найпоширенішою є кривошипно-шатунна група, в складі якої шатун з’єднується з колінчастою валом через систему кривиць. Кількість шатунів в такій групі залежить від кількості циліндрів у двигуні.

Шатуни виготовляються з високоміцної легованої сталі або з високоміцного алюмінію. Вони піддаються тепловій обробці та обробці на машині, що дозволяє забезпечити необхідну міцність, жорсткість та точність розмірів.

Ресурс шатунів залежить від якості виконання деталей, правильності зборки, якості мастила та умов експлуатації двигуна. Правильний догляд, своєчасне обслуговування та використання якісних запасних частин сприяють збільшенню ресурсу шатунів, а також повноцінній роботі мотора в цілому.

Колінчастий вал

Колінчастий вал

Колінчастий вал є одним з важливих елементів кривошипно-шатунного механізму двигуна автомобіля. Він виконує функцію з’єднання мотора з колінчастими валами і передає момент зі згоряння газів у циліндрові на шатун.

Колінчастий вал складається з кількох частин, які з’єднуються між собою. На одному кінці валу знаходяться шийки, які служать підшипниками із отворами для підшипників. На валу також є деякі отвори для навантаження, які забезпечують роботу кривошипно-шатунної системи.

Колінчастий вал має таку структуру, завдяки якій він може виконувати свою функцію. З боку кривошипів вал має деталі, які дозволяють підключати до них шатуни. З іншого боку вал має шийки, які з’єднуються з поршнями. Таким чином, колінчастий вал забезпечує роботу кривошипно-шатунної системи і передачу моменту від двигуна на поршні.

Крім того, колінчастий вал також має важливу функцію забезпечення охолодження під час роботи двигуна. Масло подається в підшипники, що знаходяться від центру вала, і охолоджується. Також вал може мати отвори для проведення охолоджуючої рідини.

Таким чином, колінчастий вал є деталлю, яка грає важливу роль у роботі двигуна. Він забезпечує роботу кривошипно-шатунного механізму, передає момент від голівки циліндра на шатун, забезпечує охолодження і забезпечує рух поршнів у циліндрах. Це основний елемент колінчастого вала, завдяки якому існує робочий процес у циліндропоршневої системи двигуна.

Маховик

Маховик є одним з основних елементів кривошипно-шатунного механізму двигуна, який призначений для згладжування поршневих моментів, що виникають в результаті дії газів в циліндрі під час робочого процесу. Маховик перетворює нерівномірний рух поршнів в рівномірний рух приводу.

Кривошипно-шатунний механізм працює наступним чином: коли гази після підпалу палива в циліндрі розширюються, вони створюють тиснення, що приводить до руху поршня. Рух поршня передається через шатун до маховика, який утворює двигуну рухому систему. Таким чином, маховик забезпечує утворення робочого і зглажувального коливання, і, в той же час, складається зі з’єднувальних кілець і основного блоку (який є основною деталлю маховика, що забезпечує його поворотність), і приймає масу циліндропоршневої групи.

Однак, на маховику є декілька отворів, через які подається масло, завдяки якому забезпечується її змащення, особливо при великій кількості обертів двигуна.

Поршнів і шатунами також забезпечується змащення мастилом, яке подається через спеціальні отвори в головці блоку і розподіляється по маховику, шатунам і шарнірам. Це змащення необхідно для запобігання тертя та зносу рухомих деталей двигуна.

У деяких типах двигунів існують дві групи циліндричних камер – ті, в яких затравочний елемент є рухомим, а другий – стаціонарним. Така конструкція дозволяє значно підвищити результативність двигуна, а також зменшити знос і тертя елементів.

Отже, маховик виконує важливу роль в роботі двигуна, забезпечуючи плавний рух коліс приводу та перетворюючи поршневі моменти. Велике значення також мають елементи змащення, які запобігають тертю і зносу в рухомих частинах двигуна.

НашМото