Огляд гальмівної системи автомобіля: основні компоненти та принцип роботи

ГАЛЬМІВНА СИСТЕМА АВТОМОБІЛЯ

Гальмівна система є однією з найважливіших систем у транспортному засобі. Вона відповідає за зниження швидкості або зупинку автомобіля. Гальмівна система складається з різних компонентів, які спільно працюють, щоб забезпечити ефективну роботу.

Основними компонентами гальмівної системи є гальмівний механізм, гідравлічна система та система управління. Гальмівний механізм встановлюється на колесі автомобіля і призначений для зупинки руху. Він працює за принципом перетворення кінетичної енергії руху в теплову енергію за рахунок натискання гальмівних накладок на тормозний диск або барабан.

Гідравлічна система гальмівної системи забезпечує передачу тиску з педалі працюючого гальмівного циліндра до гальмівних циліндрів коліс. Вона працює на принципі закону Паскаля – тиск, створений педаллю гальмів, рівномірно розподіляється по всій системі, що призводить до натискання гальмівних механізмів на колесах. Таким чином, водій може з легкістю зменшити швидкість або зупинити автомобіль.

Будова гальмівної системи автомобіля

Будова гальмівної системи автомобіля

Гальмівна система автомобіля є однією з найважливіших систем безпеки на транспортному засобі. Вона призначена для зменшення швидкості або зупинки автомобіля. Будова гальмівної системи включає різні компоненти, які забезпечують правильне функціонування і надійність цієї системи.

Основною частиною гальмівної системи є гальмівний механізм, який складається з робочих гальмівних механізмів, підсилювача гальм та гальмівного гідравлічного привода. Робочі гальмівні механізми встановлюються на колеса автомобіля.

Гальмівні механізми виконані у вигляді тормозних циліндрів, які з’єднуються гальмівними трубками з головним гальмівним циліндром, розташованим біля педалі гальм.

Головний гальмівний циліндр в основному виконує роль гідравлічної насоса і забезпечує передачу гідравлічного тиску рідини в робочі гальмівні механізми. При натисканні водієм на педаль гальм головний гальмівний циліндр створює необхідний тиск у гальмівній системі, який передається рідині до робочих гальмівних механізмів.

Також до будови гальмівної системи автомобіля входить стоянкова гальмівна система. Вона призначена для зупинки автомобіля в стоянковому режимі і найчастіше приводиться в дію вручну. Вона має свою конструкцію та механізми, що відрізняються від гальмівної системи, що використовується в робочому режимі.

Гальмівна система автомобіля здатна працювати без збоїв протягом тривалого часу. Вона вимагає підтримки технічного стану усіх її компонентів, а також своєчасну заміну рідини в гальмівному колі. Всі ці моменти важливі для забезпечення безпеки руху транспортного засобу.

Гальмівний привід

Гальмівний привід

У сучасних автомобілях гальмівний привід зазвичай працює за принципом гідравлічної системи і використовується гальмівна рідина для передачі тиску. Така система дозволяє підсилити дію водія на педаль гальма та забезпечити рівномірне розподілення гальмівного зусилля на всі колеса автомобіля.

Гальмівний привід включає в себе такі компоненти:

  • Головний циліндр – основна частина гідравлічної системи. У ньому встановлюються поршні, які за рахунок механічних дій водія створюють тиск в системі.
  • Гальмівні трубки – трубопроводи, по яких гальмівна рідина передає тиск від головного циліндра до гальмівних механізмів на колесах автомобіля.
  • Гальмівні механізми – конструкція та принцип дії гальмівних механізмів в залежності від типу автомобіля можуть варіюватися. Зазвичай на всіх колесах встановлюються дискові або барабанні гальмівні механізми.
  • Робоча рука (стоянкова гальмівна система) – призначена для забезпечення постійної фіксації автомобіля в стоячому положенні. Водій може активувати стоянкову гальмівну систему, натиснувши на педаль стоянкового гальма.

Принцип роботи гальмівного приводу полягає в створенні тиску в системі за рахунок натискання водієм на гальмівну педаль. При цьому гальмівна рідина передає тиск від головного циліндра до гальмівних механізмів на колесах автомобіля. Таким чином, створюється опорна сила, яка зупиняє колеса від обертання і зменшує швидкість руху автомобіля.

Складові елементи гідроприводу

Складові елементи гідроприводу

Гальмівна система автомобіля складається з різних складових, серед яких особливе місце займають гальмівні механізми.

Гальмівна система автомобіля надійно забезпечує безпеку на дорогах, управління автомобілем та його зупинку. Оскільки сооперують безляпові гальмівні системи автомобілів, до гідроприводу гальмівної системи встановлюються спеціальні апарати. Завданням гідроприводу є забезпечення руху паливної рідини в причищених проміжних трубопроводах.

Основні складові гальмівної системи автомобілів:

  • Гальмівні циліндри;
  • Мастильна система;
  • Рукоятка гальм механічна стоянкова;
  • Гідромагістраль;
  • Трубопровід з повітряними механізмами;
  • Гальмівні механізми коліс;
  • Гідравлічний привід гальмів;
  • Передавальні механізми.

Робочими органами гальмівної системи є гальмівні циліндри. Вони призначені для створення необхідного тиску гідравлічної рідини в гальмівному колі. Конструкція гальмівного циліндра складається з корпусу, поршня та зубчастого тригерного механізму. Під дією гальмівного тиску поршень, рухаючись в сторону гальм, повертається назад і повертається в початково положення за допомогою ст;

оянкового механізму.

Система гальмівного приводу автомобіля призначена для передачі натиску з головного гальма на гальмівні механізми коліс. Необхідний тиск створюється головним гальмом, яке приводиться в дію водієм.

Гідропривод гальмівної системи поділяється на гальмівне та стоянкове гальмівне коло. Під час роботи гальмівного кола тиск рідини в циліндрах підпорушників забезпечує зупинку автомобіля. Стоянкова гальмівна система призначена для його утримання на місці протягом тривалого часу, коли автомобіль перебуває в нерухомому стані.

НашМото