ЧИ ВАРТО ХВИЛЮВАТИСЯ ЯК ВИКОНУЄТЬСЯ КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ДВИГУНА

ЧИ ВАРТО БОЯТИСЯ ЯК ВИКОНУЄТЬСЯ КАПРЕМОНТ ДВИГУНА

Капремонт двигуна – це дуже важливий етап в житті кожного автовласника. Звичайно, багато власників авто перелякані, коли починаються ремонтні роботи, оскільки здійснити капремонт двигуна – це складний процес, який вимагає знань та вмінь в моторобудуванні. Тим не менш, цей процес виконують спеціалісти – майстри своєї справи.

Перш за все, коли починається капремонт двигуна, за допомогою спеціальних пристроїв проводять діагностику, яка дозволяє виявити всі пошкодження та визначити перелік необхідних робіт. Після цього розбирають мотор, щоб побачити, які саме деталі потрібно замінити або відремонтувати. Зазвичай в цьому процесі замінюють гільзи, пістони, кільця, вкладиші, колінвал, втулки циліндрів тощо.

Для виконання капремонту двигуна використовуються як нові, так і відновлені запчастини. Дуже важливо, щоб кожен майстер, який виконує капремонт двигуна, мав великий досвід у цій справі та знацався, які саме деталі та оливи потрібні для кожного конкретного мотора. Через те, що робіт з капіталці часом важко й складно, для виконання цих робіт у цьому кузовного ремонту також використовують чавунні блока та циліндри.

Зазначимо, що капремонт двигуна можливий лише за умови наявності всіх необхідних деталей, тут багато чого важливо – від підбору якісних запчастин та олив, до правильного виконання самого процесу ремонту. Тому велике значення має комплектність деталей та інструментів для капремонту двигуна.

Що таке капітальний ремонт двигуна

Що таке капітальний ремонт двигуна

Капітальний ремонт двигуна пов’язаний з великим обсягом робіт та великою кількістю запчастин, яких може знадобитися у процесі ремонту. Зазвичай, ремонтні деталі використовуються при капітальному ремонті двигуна: вкладиші, гільзи, втулки, колінвала, циліндри, блока, маслосъемные колпачки тощо. Дуже важливо використовувати якісні запчастини для капремонту мотора, оскільки це забезпечує тривалу роботу двигуна та запобігає його швидкому зносу після ремонту.

Робота майстрів під час капітального ремонту

Працюючи над капітальним ремонтом двигуна, майстри знімають блок циліндрів, демонтується колінвал, вилітають поршні разом з пальцями та пальниками. Потім займаються перевіркою стану цих деталей та заміною витратних агрегатів. Кожен з цих етапів має свої особливості та деталі, які потрібно враховувати, оскільки ці етапи залежать один від одного.

Перелік запчастин у капітальному ремонті

Перелік запчастин у капітальному ремонті

Капітальний ремонт двигуна вимагає використання багатьох запчастин, ось декілька прикладів:

  • Вкладиші для колінвала
  • Гільзи та поршні
  • Перемикачі масла
  • Підшипники в кільцях
  • Втулки та клапани

Це лише декілька прикладів запчастин, які використовуються під час капітального ремонту двигуна. Всі ці деталі мають свої важливі функції та спільно забезпечують нормальну роботу відремонтованого двигуна.

Що таке гільзування та хонінгування

Що таке гільзування та хонінгування

Двигун складається з ряду циліндрів, в яких відбувається згорання палива й викидання продуктів згоряння. Циліндри покриті гільзами, які забезпечують герметичність і захищають блок двигуна від стику з паливом та оливою. Існує великий перелік причин, через які гільзи потребують капремонту, таких як механічні пошкодження, знос або поява тріщин.

Гільзування

Під час гільзування стара гільза заміняється на нову. Цей процес полягає в тому, що стара гільза видаляється з блока двигуна й замінюється новою. Зазвичай для збереження лінійності, центризму та розмірів циліндра використовують втулки.

Втулки – це спеціальні гільзи, які встановлюються в блок двигуна для забезпечення оптимальних розмірів циліндрів. Вони призначені для збереження оригінальних розмірів і форми циліндрів після гільзування. Блок двигуна піддається спеціальній обробці, після чого встановлюються нові гільзи або втулки.

Хонінгування

Після гільзування проводиться хонінгування, яке полягає в обробці внутрішньої поверхні гільзи. Цей процес забезпечує зняття мікронерівностей, покращує герметичність та сприяє кращому триманню оливи для змащення. Оскільки гільзи після гільзування не мають ідеально рівної поверхні, використання спеціальних інструментів (хонінговальні головки) дозволяє досягнути цілісності поверхні.

Хонінгування проходить в кілька етапів, і кожен з них дуже важливий для досягнення високої якості роботи. Цей процес передбачає використання хонінговальних каменів або сегментів, що додаються до випрямлюючих голівок, які рухаються в черзізадля хонінгування кожного циліндра.

В результаті гільзування та хонінгування циліндри блока двигуна приймають оптимальні розміри й форму, що покращує їх роботу та ефективність в робочому режимі. Ці процеси виконуютьс в рамках капремонту двигуна і потребують великого професійного досвіду та вмінь з боку майстрів-ремонтників.

Для чого потрібна шліфовка колінвала

Під час капітального ремонту двигуна, однією з важливих процедур є шліфування колінвала. Це необхідний етап, який дозволяє відновити робочу поверхню цієї важливої деталі мотора.

Колінвал – це насос для оливи, кріпильний елемент, на якому розташовані гільзи циліндрів двигуна та прокручується поршень. У випадку, якщо двигун провалився, ушкодження цієї деталі можуть спричинити серйозні проблеми з подальшим експлуатацією атмосферного двигуна.

Вкладиші, що знаходяться між колінвалом та гільзами, можуть зноситися з часом. Їх треба періодично перевіряти та замінювати. На жаль, знищити деталі такого виду легко, їх не завжди можна загальмувати вчасно. Існує перелік запчастин для моторів, яких можна використовувати для виконання капремонту двигуна.

Шліфування колінвала включає процес полірування його поверхні, роблячи її повноцінною для подальшого використання. Воно може бути виконане різними способами, але найпоширеніші – це ручна або механічна обробка, яка може зайняти тривалу чергу.

Кожен з цих варіантів має свої переваги та недоліки. Ручна шліфовка вимагає високого професіоналізму та досвіду майстрів, оскільки є дуже важко досягти абсолютної точності. Механічна обробка дозволяє досягти більшої точності та однакової обробки, але вона проходить довший і складніший процес.

Шліфування колінвала має дуже важливий внесок у процес капремонту двигуна. Після цього етапу деталі стають більш надійними та зносостійкими.

НашМото