Все, що вам потрібно знати про термостат системи охолодження автомобіля

Все про термостат системи охолодження автомобіля

Термостати – це робочі елементи системи охолодження автомобіля, які регулюють температуру в охолоджувальній системі, забезпечуючи її ефективне функціонування. Вони використовуються разом з іншими елементами, такими як радіатор, насос, клапани і наповнювач. Конструкція термостату складається з металевого корпусу, в якому розташований температурний елемент і спеціальний клапан.

Основний принцип роботи термостата полягає в тому, що він перекриває або частково перекриває канал охолоджувальної рідини після досягнення заданої температури. Залежно від технічних характеристик і типу термостата, ця температура може бути великим або малим діапазоном. Таким чином, при нагріванні двигуна, температура охолоджувальної рідини підвищується і відкривається клапан, дозволяючи їй циркулювати через радіатор. При охолодженні, температура зменшується і клапан знову перекриває канал, утримуючи рідину в системі.

Термостати можуть бути байпасними або повністю замінювати один з клапанів системи охолодження. Байпасний термостат використовується в деяких випадках для забезпечення стабільної температури в двигуні, незалежно від зовнішнього середовища. Коефіцієнт термостату може бути регульованим або нерегульованим. Перевірити роботу термостату можна за допомогою спеціальних пристроїв або випробуванням в новому стані заміна на новий. В разі несправності термостата можуть виникнути проблеми з охолоджувальною системою, що призведе до руйнування мотору.

Призначення термостата

Призначення термостата

Охолоджувальна система автомобіля складається з системи радіатора, насоса, каналів, патрубків, клапанів та інших деталей. Термостат є однією з ключових складових цієї системи. Він має форму циліндра з отвором посередині, у якому розташований клапан.

Основний принцип роботи термостата полягає в контролі температури охолоджувальної рідини, яка потрапляє до мотору. Коли двигун необхідно охолодити, термостат знаходиться в закритому положенні, що забезпечує швидше нагрівання рідини. Після досягнення певної робочої температури, клапан термостата відкривається, дозволяючи охолоджувальній рідині циркулювати в радіаторі і забезпечувати оптимальну температуру.

У той час, коли двигун досягає максимального режиму роботи і потребує активного охолодження, термостат відкривається повністю, щоб рідина могла активно циркулювати через систему охолодження та забезпечити негативне впливів на мотор.

Найбільш поширеним типом термостата є клапан з малою температурною різницею, що відповідає за механізм відкриття та закриття клапана. Конструкція термостата може бути різною. Термостат складається з корпусу, штока клапана, пружини та інших деталей.

Оскільки термостат працює у важких умовах, він може вийти з ладу з часом. Випадки, у яких термостат потрібно замінити, включають: перегрів мотору, нестабільну температуру охолодження, низький рівень антифризу, поява ознак руйнування термостата, такі як протікання або поломані деталі.

Конструкція і принцип дії

Конструкція і принцип дії

Термостат є невід’ємною частиною системи охолодження автомобіля і відповідає за контроль температури охолоджувальної рідини, яка циркулює через двигун та радіатор. Термостати складаються з корпусу, в якому розташований клапан, та робочого елементу, що з’єднується з каналом охолоджувальної рідини.

Принцип роботи термостата полягає в тому, що він перекриває або відкриває канал охолоджувальної рідини в залежності від температури. При низькій температурі двигуна, клапан термостата знаходиться в закритому положенні, не дозволяючи рідині циркулювати в радіаторі. Це забезпечує швидке прогрівання двигуна, що дозволяє ефективніше спрацьовувати і зменшує споживання пального.

Технічні характеристики

Технічні характеристики

  • Розміри термостата залежать від моделі автомобіля та виробника, проте вони зазвичай мають невеликі габарити, що дозволяє їх легко встановити;
  • Випускаються термостати з різним діапазоном регулювання температури, звичайно від 80 до 95 градусів Цельсія;
  • Наповнювач термостата наповнений некиплячою рідиною (антифризом), яка має низьку в’язкість за малого діапазону температур;
  • Термостат складається з заміну робочого елементу при заміні, що дозволяє зберегти регулювання температури охолоджувальної рідини;
  • Термостати можуть бути ручні (потребують ручного переключення температурного режиму) та автоматичні (адаптуються до температурного режиму самостійно).

Принцип дії

Принцип дії

Після запуску двигуна та при першому нагріванні, термостат знаходиться в закритому положенні і не допускає рідині до радіатора. При досягненні певної температури (наприклад, 80 градусів Цельсія), клапан термостата відчиняється, дозволяючи охолоджувальній рідині циркулювати. Охолоджувальна рідина починає охолоджувати двигун, проходячи через радіатор та забираючи тепло.

Якщо температура охолоджувальної рідини занадто висока, наприклад, 95 градусів Цельсія, термостат повністю закриває канал і зупиняє циркуляцію рідини. Це дозволяє двигуну швидше нагрітися до оптимальної температури роботи, а також зменшує ризик його перегріву. Якщо температура двигуна занадто висока, можливе його руйнування.

Термостати є надійними елементами системи охолодження автомобіля, але в деяких випадках вони можуть вийти з ладу або заблокуватися в відкритому або закритому положенні. При підозрі на несправність термостата рекомендується перевірити його роботу або замінити на новий.

НашМото